16. joulukuuta 2010

Day 09 – Your beliefs

Tumblr_lq172hbzh41r0llx2o1_500_large

Tänään eräs luokkalaisistani piti etiikan esitelmän aiheesta raha. Tehtävämme on esitelmässämme myös esittää muille pohdiskelevia kysymyksiä ja teettää kotitehtävä. Tämän raha-aiheisen esitelmän kotitehtävä kuului seuraavasti: "Olisitko mieluummin köyhä uskovainen vai rikas jumalaton? Perustele." Tässä kysymyksessä tarkoitettiin köyhällä ja rikkaalla varmasti rahallista rikkautta ja rahan puutetta, mutta maailmassa on myös paljon muunkinlaista köyhyyttä. Minä vastaan tähän kysymykseen, että olisin mieluummin köyhä uskovainen. Saattaisin olla rahallisesti köyhä, mutta uskovaisena koen elämäni rikkaaksi vaikkei minulla rahaa paljon olekaan.

Rikas elämä on sitä, kun tullaan rakastetuksi ja saadaan rakastaa. Kun on ystäviä, joihin voi luottaa. Koti, jossa asua ja vanhemmat jotka välittävät. Todellista rikkautta ei ole se, että tilillä on rahaa loppuelämän ajaksi, vaikka tekisihän se elämästä helpompaa. Köyhänä uskovaisena minä perin Jumalan valtakunnan, mutta rikkaana jumalattomana joutuisin ikuiseen kadotukseen. Mitä merkitys mammonalla ja maallisilla aarteilla on sen jälkeen, kun kuolemme? Raamatussa sanotaan aiheesta seuraavalla tavalla:

Faith_large

Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle.
Täällä tekevät koi ja ruoste tuhojaan 
ja varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.
Kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen.
Siellä ei koi ja ruoste tee tuhojaan
eivätkä varkaat murtaudu sisään ja varasta.

Matt. 6:19-20

Miksi me siis keräämme näitä aarteita lyhyen elämämme ajaksi täällä maan päällä, kun meitä odottaa ikuisuus joko taivaassa tai kadotuksessa? Minä siis uskon Jumalaan ja siihen mitä Raamattu minulle kertoo kaikesta. Minä en ala käännyttämään ketään, enkä minä tuomitse ihmisiä heidän uskonsa perusteella. Kunnioitan ihmisiä myös monista muista syistä. :)

Ps. Voisiko joku viisas valaista minua ja kertoa miten tällä näppäimistöllä saisi sellaisen kivan pienen sydämen tehtyä? :D

2 kommenttia:

  1. paina ensin alt pohjaan ja sitten oikeasta reunasta numero kolme. Ei siis näppäimistön yläpuolella oleva vaan se mikä on omassa ryppäässään tuolla oikealla :) ♥

    VastaaPoista