18. elokuuta 2012

Kanasalaatti

Oma koti kullan kallis! Tänään aamupäivällä palasin jälleen takaisin Jyväskylään. Heräillyt olen jo ennen kahdeksaa aamulla ja matkanteko on aloitettu hieman ennen yhdeksää. Porukat pyörähtivät kämpilläni vain jättämässä tavarani ja melkein samalla ovenavauksella heidän kanssaan lähdin keskustaan ahkerana ihmisenä hoitamaan asioita. Tajusin nimittäin vasta tänä aamuna, että minullahan ei ole nettiyhteyttä Jyväskylässä, sillä irtisanoin sen kesän ajaksi, enkä sen koommin muistanut koko liittymää enää. Onneksi elisa shopit oli auki ja kädenkäänteessä minulle oli avattu uusi nettiyhteys, jes! Ai niin ja kävinhän minä myös lataamassa matkoja bussikorttiin, hyvä minä! Samalla reissulla kävin myös lainaamassa lukemista, sillä ilman ei millään selviä, sekä täyttämässä aivan tyhjänä ammottavan jääkaappini. Ei ole vielä tähän mennessä tainnut koskaan mennä ruokakauppaan Jyväskylässä niin paljon rahaa. Paljon asioita kuitenkin tuli hoidettua, olen ylpeä itsestäni. :p


Kotiintulon jälkeen alkoi nälkä pikkuhiljaa hiukoa, sillä olin syönyt ainoastaan aamupalan ja matkalla pienen lihapasteijan. Ei auttanut siis muuta kuin tarttua paistinlastaan kiinni ja rueta tekemään itselleen ruokaa. Luvassa oli jotain niinkin yksinkertaista, kuin kanasalaatti. Pihiyksissäni ostin vain suolalla maustettua kanaa, koska se oli puolet halvempaa kuin hunajamarinoitu. Eihän se ollut laisinkaan yhtä hyvää ja näyttikin niin kalpealta lautasella. :D




Maistoin myös elämäni ensimmäistä kertaa halloumia. Minulla oli pieniä ongelmia tuon juuston kanssa, sillä aluksi paistoin sitä liian miedolla lämmöllä, eikä se tahtonut saada väriä pintaan ollenkaan. Sitten laitoin lieden täydelle teholle ja meinasin vuorostaan polttaa juuston. :D Täytyy myöntää, että kaiken hypetyksen jälkeen, mitä olen tuosta juustosta lukenut (pääasiassa blogeista), olen hyvin pettynyt. Ensimmäinen puraisu maistui erittäin kummalliselta, muutama seuraava pala kumilta ja lopulta jouduin viimeisen siipaleen juustosta heittämään pois, koska se olisi luultavasti tullut ylös. Muuten salaatti oli kyllä varsin herkullista ja täyttävää. 


Syömisen ja shoppailun lisäksi päivääni on kuulunut laukkujen purkamista (voiton puolella ollaan, suurin osa tavaroista on jo löytänyt oman paikkansa, hyvä minä!), tietokoneella istuskelua, päänsärystä kärsimistä, päiväunia sekä television tuijottelua (juuri äsken nelosella loppui Demi Lovaton ja Selena Gomezin tähdittämä Operaatio prinsessa -elokuva). Ilta luultavasti jatkuu vielä ainakin toisella (kenties hieman laadukkaammalla) elokuvalla, sillä kolmoselta alkaa puoli yhdeltätoista Steven Spielbergin elokuva Terminaali. Olen tainnut joskus tuosta elokuvasta ainakin osan katsoa ja ellen ihan väärin muista, on elokuva varsin viihdyttävää katsottavaa. :)

Huomenna olisi vuorossa ainakin neljältä tapaaminen uusien tutoroitavien opiskelijoiden kanssa, kun menemme yhdessä kahville ja tutustumaan hieman toisiimme. Hurjana suunnitelmana olisi myös herätä aamulla lenkille ja löyhästi olen myös aikatauluttanut itseni ehtimään Lounaispuiston kirpputorille, sekä ostamaan itselleni uudet salikengät kivikautisten vanhojen tilalle. Jos kaikkea ei ehdi huomenna, niin onhan tässä lomaa vielä viikko jäljellä. :)

Ps. Täytyy myöntää, että kolmen kuukauden maalla asumisen jälkeen tähän kaupungin meteliin on taas pieni totuttelu. Koko ajan kuuluu jotain ääniä jostakin suunnilta, enkä oikein saanut edes päiväunia nukuttua kunnolla, kun ikkuna oli auki ja sieltä kuului koko ajan jonkinlaista meteliä. Huoh. 

----------

This time translation is going to be very brief, sorry. :) I returned to Jyväskylä today and I got so many things to done: I got myself a Internet connection, loaded my busscard, bought loats of food, did some salad (you can see pictures of it above), watch one movie and soon going to see another one. Tomorrow my day is also quite planned out but luckily I still have a week left of my holiday. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti