24. syyskuuta 2011

Kiirettä pukkaa!

Tumblr_ldryendctq1qcankgo1_500_large
Use me ♥

Elämäni on tupannut olemaan suhteellisen hektistä viime aikoina, mutta tässä koulutehtävien tekemisen lomassa ajattelin  hieman koota ajatuksiani ajalta, jonka olen nyt viettänyt Jyväskylässä, 167 kilometrin päässä kotoa.

Jos tänne eksyy jotain uusia lukijoita, niin kerron hieman taustoja. Muutin siis elokuun 14. päivänä Jyväskylään opiskeluiden perässä. Minulle aukesi paikka JAMK University of Applied Sciences -oppilaitoksesta, eli siis suomalaisittain ammattikorkeakoulusta. Aloitin elokuun 22. päivänä sairaanhoitajan opiskelut englannin kielellä ja olen nyt hieman yli kuukauden verran asuttanut tuota opiskelijakaupunkinakin tunnettua Keski-Suomessa sijaitsevaa kaupunkia.

Omat fiilikseni ovat tällä hetkellä pelkästään positiivisia. Oon päässy tosi nopeasti seurakuntaan mukaan ja tällä hetkellä laulan Alegria -kuorossa ja vastaan aika paljon musiikista kansainvälisissä kokouksissa. Musikaalisuudesta on varmasti tässä tapauksessa ollut paljon etua mulle. Torstaina seurakunnalla järjestettiin myös uusien ilta ja siellä sai kans paljon kontakteja uusiin ihmisiin ja meillä olikin mielettömän kiva ilta ja ensi viikon torstaina on sitten uusien bileet, joissa varmasti tutustuu ihmisiin vielä paremmin. :)

Olen myös käynyt liikuntamahdollisuuksia tutkimassa Jyväskylässä ja olen päättänyt liittyä johonkin kuntokeskukseen, sillä olen jäänyt totaalisen koukkuun varsinkin erilaisiin ryhmäliikuntajuttuihin! Spinning on yksi ihan paras laji ja muitakin suosikkeja on jo löytynyt. :) Vielä olisi yksi paikka kokeilulistalla ennen kuin teen päätöksen minne aseuttaudun.

Kaupunkina Jyväskylä on myös erittäin miellyttävä: ei liian suuri, mutta ei myöskään liian pieni. Kaikki tarvittava löytyy läheltä. Itse asun hieman sivussa ja keskustaan tuleekin matkaa nelisen kilometriä. Se on kuitenkin juuri passeli matka pyörällä taitettavaksi ja välimatkasta osittain johtuenkin alue jolla asun on erittäin rauhallista. Tulen myös erittäin hyvin toimeen kämppikseni kanssa! :) Paljon parempaa kämppää ja kämppistä ei olisi edes voinut toivoa, enkä osannut odottaa että minulla kävisi näin hyvä säkä niiden kanssa.

Tumblr_lr09k82prd1qiotnuo1_500_large
Studying

Koulu on alkanut myös erittäin tehokkaasti heti ensimmäisen viikon tutustumisten ja yleisten infojen jälkeen. Valmiiksi olen saanut SWOT - analyysin, joka käytiin läpi tutoropettajan tapaamisessa, CV:n jonka olen myös jo palauttanut, netissä tehtävän kokeen jonka tarkoituksena oli lähinnä tutustua koulun sivuihin ja löytää tietoa, joka tulee tarpeeseen kenties myöhemmin (kuinka ilmoittautua uusintakokeisiin ja kuinka poissaolotilanteissa toimitaan) sekä yhtä kurssia varten tehdyn esittelyn itsestäni. Tällä hetkellä työn alla on Gerontological nursing -kurssin seminaarityö aiheesta Elderly & sexuality ja edessä ovat muun muassa Basics of Clinical Nursing -kurssin seminaarityö, Learning and Professional Growth -kurssin vertailutehtävä (kuinka Suomen ja valitsemani maan sairaanhoito eroaa toisistaan), sekä Health and Welfare Services -kurssin ryhmätyö ja muutama itsenäinen työ. Vapaa-ajan ongelmia ei siis ehdi tulemaan. :D

Viimeisen viikon olen kyllä melko lailla tehokkaasti käyttänyt stressaamiseen siitä, että miten kaiken edes ehtii saamaan valmiiksi, mutta kun tänään olen kunnolla paneutunut tuohon seminaarityöhön, tajusin, että kun tarmokkaasti jaksaa vain pikkuhiljaa tehdä juttuja eteenpäin eikä jätä asioita viime tippaan, ei tässä ole mitään hätää. :) Työmäärä tuntuu kyllä suurelta, mutta kyllä näistä selvitään. 

Yritänkin päästä eroon lukioaikaisista tavoistani ja aloittaa asioita todellakin aikaisessa, eikä viimeisenä iltana. :D Mielestäni melko hyvä saavutus on se, että CV on ollut tarkastusta vaille valmis jo viikko sitten, vaikka sen palautus on ensi viikolla ja tämä seminaarityö esitellään marraskuussa. Tosin tämä seminaarityö on ryhmätyö ja ensimmäinen tapaaminen meillä on maanantaina, joten täytyy siis kantaa oma kortensa kekoon ja lukea materiaaleja, jotta saataisiin homma käyntiin sitten. :)

Kaiken kaikkiaan olen kuitenkin nauttinut koulusta erittäin paljon! Jännää nähdä kuinka nopeasti ryhmään muodostuu klikkejä, sillä jo nyt tietynlaista ryhmäytymistä on havaittavissa. Jako ulkomaalaisiin ja suomalaisiin on valitettavan selkeä, mutta onneksi yhteisissä koko ryhmän jutuissa olemme suloisessa sekasotkussa. :)

Jos tulee mieleen jotain kysyttävää Jyväskylään tai opiskeluihini liittyen, niin antakaa palaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti